08 května 2014

Před a po aneb projekt Domov začíná


Takhle vypadal náš byt, než jsme se nastěhovali. Bývalí nájemníci měli rádi barvy.:)

Obývák
Kuchyň. Vidíte dobře, opravdu je jedna stěna světle modrá a druhá sytě oranžová!:)
Pohled z předsíně. Vpravo dveře přes šatnu do koupelny, vlevo do kuchyně.
Pak nastoupil malíř. Úkol zněl jasně, vše na bílo. Pokoje nejsou tak velké, aby bylo třeba barev, je potřeba je zvětšit, sjednotit celý byt. I když má 80 metrů čtverečních, je to jen 2+1. Má velikou předsíň, kuchyň a několik komůrek (šatna, spižírna a budoucí šicí komůrka).

A takto to u nás vypadá teď.
Tento starý kredenc máme v kuchyni. Není náš, ale majitele bytu. Ale naprosto se mnou rezonuje.:) To takhle kamarádka sedí u nás v kuchyni, kouká na starou kredenc a povídá "Ty bys nemohla bydlet v něčem moderním, to by se k tobě prostě nehodilo." A má naprostou pravdu. Nejenom, že by se to ke mě nehodilo, ale ani bych se v tom necítila dobře.
 Obývak. Vidíte ty parkety? No nejsou nádherné? Každý den se alespoň jednou usměju, jen když je vidím, a jsem vděčná, že po nich můžu chodit (a ani mi moc nevadí,že mržou).:)
Foceno o Vánocích, proto ten věnec:)

Nábytek je takový mix. Gauč je moje stará válenda, křesla od mých rodičů, skříňky z dětství a další darované za babku, konferenční stolek od našich z půdy (vše natřené na bílo), knihovna je jediná nová. Ani jsem nepřemýšlela o tom, že bych kupovala nový nábytek. Spíš jsem hledala co by se dalo natřít a zrenovovat. Pravda, jednou bych si chtěla koupit pořádné křeslo, ušáka, tak snad někdy.:)
O renovaci nábytku v nějakém dalším postu.
Teď už to u nás zase vypadá jinak. Vlastně už jsme stěhovali nábytek asi 5x.
Je fajn se zabydlet, zjistit co je praktické, co jak vyhovuje všem obyvatelům bytu a pak teprve vrtat police a věšet obrazy. Tohle období, přiznám se, nemám moc ráda. Chtěla bych všechno hned. Učím se trpělivosti. Musí to prostě uzrát. Takže u nás to stále zraje.:D

Jak je to u vás? Necháváte to uzrát nebo jdete hned do akce?

Kachlová kamna. Když jsem je uviděla poprvé měla jsem obrovskou radost. Připomněly mi mé dětství, kdy jsme bydleli ve starém domě s obrovskými okny, kde v každé místnosti byly kachláky.:)
Hned jsem zavolala kominíka a už se topilo.:) Jsou vestavěné uprostřed zdi mezi obývákem a ložnicí. Plnění mají v ložnici. Pravda, moc praktické to dnes není, ale kdysi, když nebylo plynové topení, to asi praktické bylo.
  

Byla to romantika. Muž se staral o kamna a docela ho to i bavilo (snad mu to vydrží).


3 komentáře:

Ajka řekl(a)...

Praktické to je, vytopí ložnici i obývák:-)) Jo, kachláky jsou supr:-)
Ajka

Leela řekl(a)...

Díky, Ajko za komentík a krásný den přeji.:)

Calenndula řekl(a)...

máte to doma krásné, Leni, úplně tě chápu. taky jsme byli nadšení z parket dodnes jsme. děkuji za pozvání k vám domů, to je přesně moje gusto. škoda, že to nemám za rohem jako ty máš blízko k vašim, jinak už bych seděla u tebe na čaji :)